یک مهاجر ، یک دانشجو

ارائه تجربیات شخصی

یک مهاجر ، یک دانشجو

ارائه تجربیات شخصی

  • ۰
  • ۰

بورسیه بزرگ ترکیه 2018

بورس تحصیلی Türkiye چیست؟

 بورس تحصیلی Türkiye یک برنامه تحصیلی با بودجه دولتی است که برای دانشجویان بین المللی طراحی شده است. برنامه شامل دانشجویان خارجی نیست که در ترکیه از طریق پروژه های اتحادیه اروپا، موافقت نامه های متقابل و بورس تحصیلی دانشگاه تحصیل می کنند.

این بورسیه برای اتباع افغانستان و ایران را هم شامل میشود .

زمان ثبت نام :

اتباع افغانستان : 16-11-1396 تا 14-12-1396

اتباع ایران : 27-1-1397 تا 24-2-1397

چه نوع بورس تحصیلی برای من در دسترس است؟ بورس تحصیلی Türkiye برای دانشجویان کارشناسی، فارغ التحصیل، دکتری، کارشناسی هنر و سطح تحقیق ارائه شده است. Associate level در خارج از محدوده بورس تحصیلی Türkiye است.


آیا باید پس از دریافت بورس تحصیلی از دانشگاه پذیرش بگیرم؟ خیر. زمانی که شما بورس تحصیلی را دریافت می کنید (به استثنای کسانی که در حوزه برنامه های تحصیلی هنر و ورزش اعطا می شوند)، شما در یک دانشگاه و برنامه انتخابی خود قرار می گیرید.


من اطلاعاتی در مورد دانشگاه های ترکیه ندارم. کجا و چگونه می توانم اطلاعات دریافت کنم؟ نامزدها می توانند تمام اطلاعاتی را که از وب سایت های دانشگاه های ذکر شده نیاز دارند، بدست آورند.


آیا در دانشگاه های ترکیه امکان تحصیل در زبان غیر از ترکیه وجود دارد؟ در دانشگاه های ترکی، معمولا ​​آموزش به طور کلی به زبان ترکی است. با این حال، برخی از ادارات و دانشگاه ها برنامه های زبان های خارجی مانند انگلیسی، فرانسوی و آلمانی را ارائه می دهند. کاندیدانی که مایل به تحصیل در زبان دیگری از قبیل ترکیه هستند، باید یک گواهی بین المللی برای اثبات مهارت زبان خود داشته باشند. گواهی باید معتبر باشد و باید در طول برنامه بارگذاری شود. اما به یاد داشته باشید که تمام دانشجویان، از جمله افرادی که در یک برنامه قرار می گیرند و رسانه های آموزشی دیگر به غیر از ترکی نیستند، باید کلاس های زبان ترکی را دریافت کنند.



شرایط دریافت کمک هزینه تحصیلی از دانشگاه ها پذیرش دانش آموزان با مهارت های ویژه چیست؟

دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در دانشگاه هستند، پذیرش دانش آموزان ویژه تحصیلی مانند هنرهای زیبا، ادارات آکادمی ورزشی و محافظه کار را می توانند برای برنامه های تحصیلی هنر و ورزش اعمال کنند. برنامه ها بصورت آنلاین دریافت می شوند. متقاضیان باید فرم درخواست را به صورت الکترونیکی پر کنید، اسناد را اسکن کنید و آنها را در سیستم آپلود کنید. در فرم درخواست، کاندیداها می توانند دانشگاه ها یا ادارات ارائه دهند. برنامه های کاربردی از طریق وب سایت تحصیلی Türkiye در دوره دوره عمومی درخواست کمک مالی Türkiye در دسترس هستند. تمام اخبار مربوط به برنامه های کمک هزینه تحصیلی از وب سایت تحصیلی Türkiye اعلام شده است. برای برنامه های بورس تحصیلی ورزشی، کاندیداها باید مجوز، گواهینامه یا مدارک معادل ملی یا بین المللی کسب کنند که نشان دهنده صلاحیت کاندید یا دستاوردهای گذشته اش برای برنامه بورس تحصیلی ورزشی است. برای برنامه های بورس تحصیلی هنر، کاندیداها باید مجوز، گواهینامه یا سند معادل ملی یا بین المللی کسب کنند که صلاحیت نامزدی یا دستاوردهای گذشته خود را نشان می دهد. علاوه بر این، صوتی و / یا نسخه های بصری (نمونه کارها) از آثار تولید شده و یا انجام شده توسط نامزد باید در برنامه گنجانده شده است. برای هر دو برنامه، انتظار می رود که نامزدان علاقه مند به تجربه گذشته در زمینه کاربردی باشند، که باید ثابت شود. تمام نامزدهای برنده برنامه های بورس تحصیلی هنر و ورزش که مهارت زبان ترکی ندارند، برای یک سال تحصیلی کلاس زبان ترکی دریافت خواهند کرد. در طی این دوره ی یک ساله، تمام داوطلبان باید تا پایان سال تحصیلی حداقل به یکی از دانشگاه ها و ادارات که در این برنامه انتخاب کرده اند، پذیرفته شوند. این مسئولیت نامزدها برای آماده شدن برای امتحان پذیرش و پذیرش است. توجه داشته باشید که نامزدهای برنده مستقیما در یک دانشگاه قرار نمی گیرند. برنامه های بورس تحصیلی هنر و ورزش بستگی به امتحان پذیرش نامزدهای انتخابی دانشگاه ها و ادارات که در برنامه انتخاب کرده اند. داوطلبان که می توانند با آموزش کامل زبان ترکی کامل را امتحان کنند و در سال تحصیلی پذیرش کنند، تحصیلات خود را در دانشگاه به عنوان دارنده بورس تحصیلی هنر و ورزش ادامه خواهند داد. در غیر این صورت بورس تحصیلی آنها در پایان دوره زبان ترکی لغو خواهد شد. مدت تحصیلی یک ساله برای دوره زبان ترکی و دوره عادی دوره است.


دانشجویان می توانند در مورد هزینه های خود به بورس تحصیلی Türkiye کمک کنند؟ بله آنها میتوانند. دانش آموزان خود تأمین مالی که در حال حاضر در دانشگاه های ترکیه تحصیل می کنند می توانند به برنامه های موفقیت آمیز یا پشتیبانی از بورس تحصیلی اعطا کنند. در واقع، این تنها برنامه هایی هستند که می توانند تحت بورس تحصیلی ترکیه اعمال شوند.


من نمی توانم ترکی صحبت کنم. آیا این برای من در ترکیه مشکل است؟ این یک مزیت نیست. نامزدها برای رسیدن به درخواست ترکیه لازم نیست. بورس تحصیلی همچنین شامل آموزش زبان ترکی برای نامزدها قبل از شروع تحصیلات خود (از جمله افرادی که در یک برنامه قرار می گیرند و از سوی دیگر به غیر از ترکیه آموزش داده می شود).


آموزش زبان ترکی در کجا خواهد بود؟ آموزش زبان ترکی در دانشگاه و یا یک مرکز آموزش ترکیه در شهرستان که دانشگاه شما واقع شده است ارائه می شود. اما آموزش زبان ترکی در شهر دیگری که در آن دانشگاه شما وجود دارد، می تواند در یک شهر دیگر ارائه شود.


آیا هنوز هم نیاز به دوره ی زبان ترکی برای یک سال، حتی در مورد قرار دادن در برنامه های انگلیسی دارم؟ بله، دانش آموزانی که به هر برنامه پذیرفته می شوند اما دارای گواهینامه سطح C1 برای آزمون مهارت های ترکی نیستند، دوره ی زبان را برای یک سال ارائه می دهند.

  • ۹۶/۱۲/۱۴
  • hm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی