یک مهاجر ، یک دانشجو

ارائه تجربیات شخصی

یک مهاجر ، یک دانشجو

ارائه تجربیات شخصی

  • ۰
  • ۰

سلام.

کارهای دانشجویی که انجام دادم:

امیدوارم مفید واقع بشه .

من ورودی سال 96  هستم.

مطالب در ادامه مطالب می باشد .

نظر و پیشنهاد و انتقاد یادتون نره.

اول - رفتن به سامانه http://saorg.ir:8081 و ثبت نام در آنجا و ارائه مدارک و گرفتن کد رهگیری در پایان ثبت نام.

نکته در قسمت آپلود عکس از کارت دانشجویی خود نیز عکس آپلود کنید.


دوم - رفتن به قسمت سرپرستی دانشجویان خارجی دانشگاهتون و ارائه کد رهگیری برای تایید مدارک.

سوم- رفتن به کنسولی دانشگاه و گفتن کارهایی که کردید ، بعدش دانشگاه با توجه به اینکه شما کارتی هستید یا پاسپورتی ( با توجه به الکترونیکی شدن پاسپورت ها ، شما مجبور خواهید بود که پاسپورتتان را سریعتر الکترونیکی کنید ) ، ادامه مراحل را به شما می گوید.


نکته: من که پاسپورتی ام ، باید برم پاسمو الکترونیکی کنم در سفارت در تهران ( به خاطر اینکه اگه با پاس الکترونیکی کارهای دانشجویی را در هرات انجام دهیم ، سه روزه تموم خواهد شد ) که یکی از مدارک برای الکترونیکی کردن پاسپورت های نودانشجویان این است که باید از وزارت علوم نامه تایید شده بگیری .

نکته : یک قسمتی از کارها هست که اگه شما کارت دارید باید انجام بدید که من اطلاع ندارم و از کنسولی اون قسمتو راهنمایی بگیرید. اینکه کارتتونو باطل کنید و ... .

چهارم - به این قرار که بعد گفتن مراحلی که طی کردید به کنسولی ابتدا کنسولی به شما نامه ای می دهد.

نامه از کنسولی دانشگاه :


پنجم - سپس میرید وزارت علوم یا همون سازمان امور دانشجویان در تهران و در ابتدای ورود نگهبانی هست که شما را راهنمایی می کند تا کجای ساختمون برید. کلا کارش تو وزارت علوم نیم ساعتم طول نمیکشه . و اینکه برای فتوکپی طبقه همکف سمت چپ هست . باید از پاستون و اون نامه ی کنسولی کپی داشته باشید.  در ادامه وزارت علوم دو تا نامه می ده.

ششم - بعدش میرید وزارت خارجه ساختمان شماره نه ، داخل ساختمان چندتا باجه هست ، از دستگاه نوبت ، نوبت مربوط به مسئله خودتون بگیرید و برید باجه در هنگام نوبتتون اعلام شد و اون دوتا نامه را بدید . نکته مهم اینه که کارت بانکی همراه داشته باشید زیرا وزارت خارجه بخاطر تایید دو تا نامه 12 تومان می گیرد . همچنین شما می توانید مدارک تحصیلی تونو ( مدرک پیش و دیپلم و ریزنمرات هرکدوم ) را همراه نامه وزارت علوم بدید تا مهر تایید بزنن . (البته که باید این مدارک تحصیلی ابتدا به تایید آموزش و پرورش ناحیه و استان برسه و سپس وزارت خارجه.)

نکته : احتمال اینکه پول نقدی قبول نکنه وزارت خارجه وجود داره پس کارت بانکی همراه داشته باشید.

همون نامه بعد تایید وزارت علوم و وزارت خارجه :


هفتم - بعد اون دوتا نامه وزارت علوم ( که یکیشو سفارت میگیره برای مدارک پاس الکترونیکی برای دانشجویان ) با خودتون به سفارت ببرید و مراحل درخواست پاس الکترونیکی را انجام داده  تا یک ماه بعد پاس الکترونیکی را دریافت کنید .

من فعلا تا اینجا کاراشو انجام دادم ولی میدونم که باید بعد اینکه پاس الکترونیکی را گرفتم ببرم هشتم - کنسولی تا اون درخواست شماره ویزا بده و نهم - برم وزارت علوم و ویزا بگیرم و دهم - برم ناجای استانمون و خروجی بزنم و دهم - برم هرات سفارت ایران (کنسولی ایران ) و اونجا باید یک برچسب که همون ویزا هست را بزنه رو پاسم که ابتدا باید برم سفارت ایران اونجا به باجه 2 بدم پاسم را همراه شماره ویزا و اونا یک فیش 45 یورویی میدن که باید برم بانک آریا یک خیابان پایینتر و پرداختش کنم و نمیدونم آزمایش خون هم باید بدم یا نه بعدش پاسمو با فیش و شماره ویزا می گیرن و روز بعدش پاسمو میگیرم از سفارت ایران و برمی گردم.

فعلام من تا مرحله هفتم انجام دادم و ان شاالله بعد اینکه بقیشو انجام دادم گزارشم را کامل می کنم .

آدرس های ضرور را هم می زارم :

پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی:

تلفن: 02188800000

نشانی: خیابان ولی عصر(عج) – نرسیده به سه راه دکتر فاطمی- دست راست -نبش کوچه پرستو

سفارت افغانستان :

مترو شهید بهشتی ، خیابان بهشتی ، خیابان پاکستان.

وزارت علوم :

میدان فردوسی- خیابان موسوی پلاک27, کوچه شهید موسوی

وزارت امور خارجه :
تهران، میدان امام خمینی (ره) -خیابان امام خمینی (ره) - وزارت امور خارجه




#پاسپورت #الکترونیکی #دانشجو #مدارک #دانشگاه #کارت #وزارت_خارجه #علوم #کنسولی


  • ۹۶/۱۱/۲۶
  • hm

نظرات (۱)

سلام من قبلا ثبت نام کردم و کد رهگیری گرفتم اما مدارکم کامل نبود و دوباره باید آپلود کنم ولی login نمیشه چیکار کنم باید از اول ثبت نام و آپلود کنم ؟لطفا جواب بدید ممنون و تشکر .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی